1. Advanced Settings Rollout




Gradation Offset Map

Adds offset effects to [Zone] borders based on a map.

Surpports effects where, for example, the influence of gradations is amplified

at specific location on an object.

맵에 있는 경계에, offset 효과를 추가합니다.

예를들어, 그라데이션의 영향이 있는 곳에서의 지원효과는 오브젝트의 특정 영역에서 증폭됩니다.


Enable

Enable / disables the [Gradation Offset] map.

[Gradation Offset] 맵을 적용/비적용 합니다.


Amount

Adjusts the intensity of the [Gradation Offset] effect.

[Gradation Offset]의 강도값을 조절합니다.


Map Selector Button

Applies a map to the [Gradation Offset].

[Gradation Offset]에 맵을 적용합니다.


                      Example where a [Noise]      Example where a [Fall off]      Example where a [Veftex Color]

                         map was used.              map was used to obtain a         map was used to obtain a 

                           [Noise] 맵을                      border-like effect.            gradation similar to paint.

                            사용한 예                 경계면을 가진것 같은 효과를      그린것 같은 그라데이션 효과를

                                                         얻기 위해 [Fall off]맵을           얻기 위해 [Vertex Color] 맵을     

                                                                 사용한  예                           사용한 예    



Output Offset

Defines the position to be used as the origin for the map output.

맵 결과물의 본래 좌표를 결정합니다.



Highlight Design

 Change the shape of the highlights to any shape desired.

Very useful to produce hand-drawn style highlights.

하이라이트의 모양을 자유롭게 결정합니다.

손으로 그린듯 한 하이라이트 스타일을 만들 때 매우 유용합니다.


Enable

Enables/ disables [Highlight Design].

[Highlight Design]을 키고 끕니다.


Amount

Adjusts the intensity of the effect defined with the [Highlight Editor].

[Highlight Design] 효과의 강도를 조절합니다.


Rotate

Specifies the angle of the shape defined with the [Highlight Editor].

[Highlight Design]에서 지정한 모양의 각도를 조절합니다.


Highlight Editor

Defines the shape of [Highlights]. Allows the creation of corners, Bezier smoothing and

Bezier corners. [Control Points] can be added by double-clicking in the [Highlight Editor].

[Highlight]의 모양을 결정합니다. 곡선과 베지어 곡선,베이저 스무스의 생성이 가능합니다.

[Highlight Editor]에서 더블클릭하면 '조절점'을 추가할 수 있습니다.



New Point Type

Defines the type of newly created [Control points]..

가장 최근에 생성한 조절점을 조정합니다.


Delete Selected

Removes selected control points.

선택된 조절점을 지웁니다.


Reset

Rearanges the configuration using the number of [Control Points] defined in [Set Number of Points].

[Set Number of Points]에서 설정한 [Control Points]의 갯수값을 재조정합니다.


Set Number of Points

Defines the number of [Control Points] used to create the initial configuration

when the [Reset] button is pressed.

조절점의 갯수를 조정하고  [Reset] 버튼이 눌렸을 때의 초기 설정으로 됩니다. ( ? ) 



Presets

Loads previously saved parameters settings. Only the shape in the [Highlight Editor] is saved.

이전에 저장해둔 변수값들을 불러옵니다. [Highlight Editor] 에 저장된 모양만 저장됩니다.


Location of the settings file:

Windows XP:
C:\Documents and Settings\All Users\Documents\PSOFT\Pencil+3\pencil+3_preset_hidesign.txt
Vista and above:
C:\Users\Public\Documents\PSOFT\Pencil+3\pencil+3_preset_hidesign.txt

 - 위치참고 




Add

Saves the setting in [Presets]. Press the [Add] button after typing the presets

name in the [Presets] field.

[Presets] 에 셋팅을 저장합니다. 필드에 이름을 적어놓고 ADd버튼을 눌러 저장하세요.


Delete

Deletes the settings in [Presets]. Press the [Delete] button after seleting the

[Presets] you with to delete.

[Presets]에 있는 셋팅을 삭제합니다. 원하는 것을 선택하고 Delete 버튼을 누르세요.












Shadow Blend

 Defines how shadows are blended.

Make it possible to alter the color of the shadows falling on Pencil+ 3 Materials

when [Shadow] is turned on in the [Light] settings.

그림자가 어떻게 섞일지 결정합니다.

[Light] 셋팅에서 [Shadow]가 켜져있다면, 그림자의 색을 변경하는 것이 가능합니다.


Shadow Blend Checkbox

Enable / diables the shadow blend effect.

shadow blend의 효과를 키고 끕니다.


Blend Mode

Selects the shadow blending method.

shadow의 blend 방법을 선택합니다.


Amount

Adjusts the intensity of the blending.

blend의 강도를 조절합니다.


Color

Selects the base color for shadow blending.

shadow blend의 기본 색을 정합니다. 



                                           Normal rendering.            Using [Shadow Blengind]

                                      The colors defined in the        Any color can be used for     

                                  Zones are used for the shadows.             the shadow.


                                           일반 렌더링.                 [Shadow Blending]을 사용한 예.

                                    그림자에 셋팅된 존에 의해       어떤 색이던 그림자에 사용가능합니다.

                                         색이 정해집니다.



Map Opacity

Adjusts the opacity of the map.

맵의 불투명도를 조절합니다.


Map Checkbox

Enable / disable the selected map.

선택한 맵을 켜거나 끕니다.


Map Selector Button

Applies a map to the shadow.

그림자에 적용할 맵을 선택합니다.








Light Color

 Defines a [Light Color] affecting gradations.

Makes it easy to create unified lighting effects for a scene.

그라데이션에 영향을 주는 '빛의 색깔'을 정합니다.

씬에 균일하게 영향을 주는 효과를 손쉽게 만들 수 있습니다. 


Light Color Check Box

Enable/ disable the [Light Color] effect.

빛의 색깔 효과를 키고 끕니다.

                           Normal rendering         Example using [Light Color].    Example using[Light Color].

                                                         Yellow is used for the light.   Yellow is used for the light and

                                                                                         blue is used for the ambient light.

                            일반 렌더링              빛색을 적용한 예. 노란색 사용.  빛색을 적용한 예. 노란색을 기본

    빛에 적용, 파란색은 주위의 빛에

            적용함.


Blend Mode

Selects the light color blending method.

빛의 색을 조합하는 방법을 선택합니다.


Amount

Adjusts the intensity of the blending.

조합법의 강도를 조절합니다.


Replace Light Color

Enable/ disables the light color replacement effect.

Replaces the light color used in the scene with the 

specified unrelated base color.

빛의 색의 교체효과를 켜고 끕니다. 씬에 사용된 빛의 색을 지정되어 있는

관련없는 베이스 색으로 교체합니다.


Color

Selects the base color used for [Replace Light Color].

[Replace Light Color] 에 사용될 기본 색을 지정합니다.


Amount

Adjusts the intensity of the [Replace Light Color] effect.

If a small value is used, the color returns to what it was before replacement.

[Replace Light Color]효과의 강도를 조절합니다.

작은값이 사용될 경우, 색은 이전의 교체값으로 돌아갑니다.


Zone ID to Apply

Defines the Zone IDs to which the Light Color effect should be applied.

Light Color가 적용될 영역의 ID를 지정합니다.


                                           Applied to all Zones.      Applied only to specified Zoens.

                                             모든 영역에 적용               특정 영역에 적용







Zone Anti - aliasing

 Applies anti-aliasing effects to Zone boundaries.

Depending on the lighting of the object shapes, the anti-aliasing effect

can become attenuated. This feature is used to fix that situation.

For the best anti-aliasing effect, you should use Max's[Super Sampling] function.

영역의 경계에 안티알리어싱 효과를 적용합니다.

오브젝트의 모양의 빛에 따라, 안티알리어싱 효과는 가늘어지기도 합니다.

이 기능이 이러한 상황을 개선합니다.

최선의 안티알리어싱 효과를 위해, Max의 [Super Sampling] 기능을 사용해야 합니다.


If [Zone Anti-aliasing] is diabled, the anti-aliasing of Zones and Highlights could

be lost under the following conditions:

1) The [Min] and [Max] values of adjoining Zones overlap completely.

2) The Highlight [Sharpness] is 100.


만약 [Zone Anti-aliasing]이 꺼져있다면, 영역과 하이라이트의 안티알리어싱은

아래의 상황에서 없어질 수 있습니다.

1) 인접한 영역의 '최소값과 최대값'이 정확히 중첩될 경우

2) 하이라이트의 'sharpness' 값이 100일 경우

(?)




On

Enables/diables [Zone Anti-aliasing].

안티알리어싱을 키고 끕니다.


Intensity

Adjusts the intensity of the anti-aliasing effect.

안티알리아싱 효과의 강도를 조절합니다.



Posted by 夢現 和
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