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3DSMAX DTS/DSQ Export


Bonds and Skin::


본과 스킨





4.Now for the fun part ... Start the slow, mind numbing task of applying the skin modifier to the editable mash
  Here are some things you should watch out for during this step:
  
4.자 이제 재밌는 부분입니다. 천천히, 그리고 평온한 마음으로 메쉬에 스킨변형자를 적용하세요. 이제부터
  당신이 눈여겨보아야 할 것들이 나옵니다.


   A. Be very careful that every vertices has a bone applied to it! If it starts complaining during export, use
      the dump.dmp file located in the export directory to help locate which bone the vertices is near.
 
   B. After you apply the skin modifier to the mesh , don't go deleting and adding bones. Add the bones
      you will need and start modifying envelopes. If you find out later that you need to delete bones, it would
      be safest to save the envelope weights to a file ; erase the skin modifier, and apply the skin modifier
      to the mesh again. Then you can just load the bones weights you need from the .env file you saved.
   
   C. If at first you don't succeed.. I can't tell you how many different errors and crashes I have slam into me
       during this initial bone weighting session. I can say that patience will pay off, and the dump.dmp file
       will become your best friend. On a positive note : after I learned all the little things that make the
       exporter unhappy ; The subsequent exporter setup sessions went pretty smoothly !


    A. 모든 점들이 본에 연결되어야 하는 것을 잊지마세요. 만약 익스포트 중간에 계속 투덜거린다면, 익스포트
        대상 디렉토리에 있는 dump.dmp 파일을 참고하세요. 점이 어느 본의 근처에 있는지 알 수 있습니다.

    B. 스킨을 적용한 다음에는, 본을 지우거나 추가하지 마세요. 본을 추가한다면 엔빌롭 작업을 다시해야 합니다
        본을 지워야 한다는 것을 나중에 알게된다면, 엔빌롭 셋팅값을 파일로 저장하고, 스킨변형자를 삭제 후
        다시 스킨변형자를 적용, 엔빌롭 셋팅값을 불러와서 원하는 웨이트값을 불러오는 것이 가장 안전합니다.

    C. 처음에 실패하더라도 ...  제가 처음에 작업을 하며 얼마나 많은 다양한 종류의 에러와, 크래쉬가 났는지,
        저는 말할 수 없습니다. 제가 말할 수 있는건, 참을성이 필요하다는 것과, dump.dmp 파일이 당신의 가장
       친한 친구가 될거라는 겁니다.  긍정적인 이야기를 하자면, 제가 익스포터가 싫어하는 모든 자잘한 것들을
        알고나자 이후의 작업들은 매우 부드러워졌다는 겁니다. ^ㅅ^


사용자 삽입 이미지

This vidio contains:                 

 Skin Modifier hints and tips.      스킨변형자의 힌트와 팁
   1.skin modifier overview           스킨작업 전반 흐름
   2.tips for assigning weight inside 3dsMax    맥스에서 웨이트값 주기 힌트
   3.things to avoid when using the skin modifier   스킨변형자 사용시 주의점

  Debugging resources          잘못된점 찾아내기
   1.vertex assignment              점 연결하기
   2.missing bone weight discovery   연결 안된 본 찾아내기
   3.tips inside 3dsMax    맥스에서의 팁

영상은 - >http://torque.smdlabs.com/media/freeTutorials/maxdts/page2.htm

Posted by 夢現 和
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