튜토리얼&번역/Unity3D Reference Manual 번역

Unity3D Reference Manual 번역 #1 Animation Vide Guide

夢現 和 2010. 5. 12. 12:50

Animation View Guide

The Animation View in Unity 2.6 allows you create and modify Animation Clips directly inside Unity. It is meant to be a powerful and easy tool that can supplement external 3D animation programs or even be used instead. It is great for creating simple Animation Clips, and has the added benefits of being able to animate variables of materials and components, and add Animation Events to Animation Clips that can call script functions at specific points in time.

For information about animating characters or importing animations see the Character Animation section.

This Animation View Guide is broken up into different pages that focus on different areas of the Animation View itself. Please visit the following pages to build comprehensive knowledge about using the Animation View.

유니티2.6의 Animation View는 유니티 안에서 직접 애니메이션 클립을 생성하거나
수정하도록 해줍니다. 이것은 강력하고 쉬운 툴로서, 외부적으로 사용되거나 대신
사용될 정도입니다.(?)
간단한 애니메이션 클립을 만들거나, 다양한 종류의 재질들이나 구성요소들에 애니메이션
작업을 하는데에 장점이 있으며, 애니메이션 클립에 특정한 타이밍에 스크립트를 호출할 수
있는 이벤트를 부여할 수 있습니다.


캐릭터를 애니메이션 하거나 애니메이션을 불러들이는 것에 대해서는 ,
Character Animation 부분을 찾아보십시요.

이 애니메이션 뷰 가이드는 각각의 다른 점에 대해서 촛점을 맞춰 분할하고 있습니다.
애니메이션 뷰의 포괄적인 이해를 위해, 다음 페이지로 따라와주세요.





Using the Animation View

애니메이션 뷰 사용하기


This section covers the most basic information about using the Animation View. This includes creating Animations Clips and how to edit them using the Animation Mode.

 

이 페이지는 애니메이션 뷰에 대한 가장 기본적인 것에 대해 다루고 있습니다.
애니메이션 클립을 생성하는 것,
그리고 어떻게 그것들을 애니메이션 모드를 사용해서 편집하는 지에 대해 다루고 있습니다.



Editing Animation Curves

애니메이션 커브 편집하기

This section covers how to add and edit Animation Curves directly in the Animation View. This includes creating Animation Curves, creating and moving keys and keyframes, and editing tangents and tangent types.

이 페이지에서는 어떻게 애니메이션에 커브를 추가하고 편집하는지에 대해서 다룹니다.
애니메이션 커브를
생성하고, 키,키프레임을 생성하고 이동하는지,
그리고 탄젠트와 탄젠트 타입을 수정하는지 다룹니다.

 

Objects with Multiple Moving Parts

다수의 움직임을 가진 오브젝트


This section covers how to animate Game Objects with multiple moving parts and how to handle cases where there is more than one Animation Component that can control the selected Game Object.


이 페이지에서는 다수의 움직임을 가진 게임오브젝트에 어떻게 움직임을 부여하는가,
그리고 선택된 오브젝트에 영향을 미칠 수 있는 다수의 애니메이션 컴포넌트를 지닌 상황을
어떻게 제어하는지에 대해 다루고 있습니다.



Using Animation Events
애니메이션 이벤트 사용하기


This section covers how to add Animation Events to an Animation Clip. Animation Events lets you call a script function similar to SendMessage as part of playing back an animation.


이 페이제에서는 애니메이션 클립에 애니메이션 이벤트를 추가하는 방법에 대해 다룹니다.
애니메이션 이벤트는 애니메이션을 재생하도록 하는 기능의 재생명령과 비슷한 스크립트를 호출합니다.


 



#### 이미지의 출처와 원문 : http://unity3d.com/support/documentation/Components/AnimationEditorGuide.html